loading...
nem
درويشي بازدید : 89 سه شنبه 1391/03/09 نظرات (0)

این مقاله نگاهی به خطرناک‌ترین ویروس‌های کامپیوتری در ده سال گذشته دارد.

لازم به ذکر است در این فهرست از ویروس استاکس‌نت به خاطر آشنایی عموم و پاک نشدن آن از ذهن‌ها نامی برده نشده است.

Explorer

این کرم اینترنتی در اواخر سال ۱۹۹۹ منتشر شد که شباهت زیادی به بدافزار Melissa داشت. این بدافزار پس از فعال‌شدن با شناسایی اسناد (Excel ،PowerPoint وWord) بافت آن‌ها را تغییر می‌داد.

مانند Melissa این کرم نیز از طریق ایمیل منتشر می‌شد و در صورت اجرای فایل ضمیمه‌نامه (که حاوی ویروس بود) پیغام خطا به کاربر نمایش داده می‌شد.

برخلاف Melissa که فهرست ایمیل کاربران را از برنامه Out Look استخراج می‌کرد، این بدافزار با تغییر تنظیمات Out Look،قسمت ارسال خودکار نامه‌ها را فعال می‌کرد و همان ایمیل اول را به‌عنوان نامه پیش‌فرض برای ارسال درنظر می‌گرفت
به این ترتیب، هر نامه‌ای که از آن لحظه به نشانی سایر کاربران ارسال می‌شد، قربانی بعدی برای این ویروس به‌شمار می‌رفت

Melissa

این بدافزار شیوع بسیار زیادی پیدا کرد و حتی آن‌قدر پیش رفت که دو شرکت بزرگ مایکروسافت و اینتل به‌طور موقت میل سرورهای خودشان را برای درامان‌بودن از تهدیدات آن غیرفعال کردند.

این ویروس که از طریق Out Look بین کاربران منتشر می‌شد، با آلوده‌کردن سیستم‌ها، پنجاه نفر از فهرست ایمیل‌ آن‌ها را انتخاب و برایشان ایمیل مشابهی را ارسال می‌کرد. این ویروس از نمونه‌های پلی‌فرمیک محسوب می‌شود که شناسایی آن برای ضدویروس‌ها معمولاً به دشواری انجام می‌شود

Love

یکی از معروف‌ترین بدافزارهای جهان که در سال ۲۰۰۰ جنجال بسیار زیادی به پا کرد و بیش از میلیون‌ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده کرد، ویروس عشق بود! شاید بتوان گفت این ویروس به‌نوعی رکورددار محسوب می‌شود.

این کرم اینترنتی که از طریق ایمیل شیوع پیدا می‌کرد، در موضوع نامه، عنوان «I LOVE YOU» را وارد می‌کرد و در ضمیمه آن فایل آلوده را قرار می‌داد

 

 

 

درويشي بازدید : 131 سه شنبه 1391/03/09 نظرات (0)















شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی است که در دره سیلیکون کالیفرنیا واقع شده و در زمینه طراحی و تولید محصولات الکترونیکی و نرم‌افزارهای کامپیوتری فعالیت دارد. میزان درآمد اپل در سال 2010 با 49400 کارمند مبلغی معادل 23,65 ميليارد دلار آمریکا بوده است.در اول آوریل سال ۱۹۷۶ اپل توسط دو جوان خوش ذوق و بلند پرواز به نام‌های استیو جابز و استفان وزنیاک که در آرزوی ایجاد تحولاتی عظیم در دنیا بودند، متولد شد. جابز و وزنیاک در سال 1970 در یک کمپ کار تابستانی که از سوی شرکت HP برگزار شده بود، با یکدیگر آشنا شدند. جابز که در طول آشنایی با وزنیاک متوجه توانایی‌های او در علم کامپیوتر شده و از قابلیت خود در تجارت و بازاریابی مطلع بود تصمیم گرفت تا دوست خود را برای تاسیس یک شرکت کامپیوتری متقاعد کند. بعد از موافقت وزنیاک آن‌ها برای راه‌اندازی شرکت به یک سرمایه اولیه احتیاج داشتند و هر کدام تلاش کردند تا آن را به نوعی تهیه کنند. استیو با فروش ولکس واگن و وزنیاک با فروختن ماشین حساب HP خود، هردو باهم توانستند مبلغ 1250 دلار فراهم کنند و کارشان را از اتاق خواب خانه جابز آغاز کردند.

 

 

 

درويشي بازدید : 137 یکشنبه 1391/03/07 نظرات (0)





























مهم ترین هک های صورت گرفته در سال ۹۰

گروه‌های هکری در سال‌های اخیر همپای سایت‌ها و شبکه‌های جدید، فعالیت می‌کنند و مشخص نیست که ...

گروه‌های هکری در سال‌های اخیر همپای سایت‌ها و شبکه‌های جدید، فعالیت می‌کنند و مشخص نیست که دقیقا به سراغ کدام گروه، حزب و یا تکنولوژی می‌روند؛ در این گزارش به مهم‌ترین هک‌های انجام شده در سال ۹۰ پرداخته شده است.


به گزارش ایسنا کارشناسان تاکید دارند که اگر پسورد ساده‌ای برای فایل‌ها انتخاب شود، درواقع راه برای هکرها باز گذاشته‌ شده و کاربران باید در انتخاب پسوردها دقت کنند.

* ۲۵ میلیون کاربر پلی استیشن هک شدند

پس از گذشت حدود دو هفته از بروز اختلال در شبکه پلی‌استیشن، شرکت سونی اعلام کرد براساس جدیدترین بررسی‌ها ممکن است هکرها اطلاعات شخصی ۲۴٫۶ میلیون کاربر دیگر را به سرقت برده باشند.

شبکه پلی استیشن دارای ۷۷ میلیون کاربر در سراسر جهان است؛ حمله هکرها به این شبکه در تاریخ ۱۶ و ۱۷ ماه آوریل ۲۰۱۱ صورت گرفت اما شرکت سونی این موضوع را در تاریخ ۲۶ ماه آوریل به اطلاع کاربران رساند.

*هکرهای چینی جی‌میل را هک کردند

وبلاگ The Contagio security blog در ماه فوریه شواهدی داشت که حملاتی از سوی هکرها به اکانت‌های جی‌میل دولتی و نظامی آمریکا صورت گرفته است.

البته دولت چین هرگونه حمایت از این هکرها را رد کرده است. این اکانت‌ها شامل اکانت‌های فعالان حقوق بشر چین، کارمندان بلندپایه دولت آمریکا و کارمندان نظامی آمریکا می‌شود.

گوگل نحوه هک شدن را به‌صورت راهنمایی کاربران به وب سایت جعلی برای گرفتن شناسه کاربری و رمز عبور توضیح داد. همچنین هکرها با استفاده از سیستم فوروارد اتوماتیک گوگل، جی‌میل را هک کرده‌اند.

*وب‌سایت سونی در اروپا هک شد

چندی پیش سونی اعلام کرد که در تازه‌ترین حمله هکرها به تاسیسات آنلاین این شرکت، یک وب‌سایت فرعی سونی در اروپا هک شد.

به گفته سخنگوی سونی در توکیو، هیچ اطلاعات محرمانه‌ای به سرقت نرفته یا در اینترنت منتشر نشده است و هکرها به این وب‌سایت رخنه کرده‌اند اما اطلاعاتی که توسط هکرها کپی شده همان اطلاعاتی است که در وب سایت کمپانی در دسترس همه هست.

هم‌چنین حملات گسترده هکرها به تاسیسات آنلاین سونی از اواسط ماه آوریل شروع شده و باعث ضرر چند میلیارد دلاری این شرکت و کاهش ۲ درصدی ارزش سهامش شد.

*وب‌سایت مجلس سنای آمریکا هک شد

 

 

درويشي بازدید : 174 یکشنبه 1391/03/07 نظرات (0)

گوگل‌درایو چیست؟
هسته گوگل‌درایو بسیار به دراپ‌باکس شبیه است؛ شما این نرم‌افزار را روی یک دستگاه که ویندوز ، Mac OS X، اندروید یا iOS (البته بزودی برای iOS) اجرا می‌کند نصب می‌کنید.
آن دستگاه یک پوشه خاص گوگل‌درایو که فایل‌ها را با یک mirror که به‌طور آنلاین ذخیره می‌کند ایجاد می‌کند. اگر شما یک فایل یا پوشه جدید را کپی یا ذخیره کرده یا اگر فایلی را در سایت گوگل‌درایو آپلود کنید، این فناوری به‌طور خودکار آن را در تمام محل‌های گوگل‌درایو قرار می‌دهد.البته شما به یک اتصال شبکه برای دیدن فایل‌ها احتیاج خواهید داشت.
همان‌طور که کاربران دراپ‌باکس اذعان کرده‌اند، این فناوری بسیار پرکاربرد است زیرا می‌توانید در هرجا از آن استفاده کنید.

برتری گوگل نسبت به دراپ‌باکس این است که ابتدا پنج گیگابایت فضای رایگان ارائه می‌کند. البته برای داشتن 25 گیگابایت، ماهانه 2.49 و برای 100 گیگابایت ماهانه 4.99 دلار باید پرداخت کنید.
این مبالغ بسیار بیشتر از قیمت‌های فعلی گوگل برای درخواست فضای اضافی در پیکاسا و گوگل‌داکس است.

در حال حاضر رقبای بسیاری برای گوگل‌درایو وجود دارد؛ به‌عنوان مثال باکس، SugarSync، محل ذخیره‌سازی Mozy، iCloud از شرکت اپل، ابر خلاقانه ادوبی که بزودی به بازار عرضه خواهد شد، Yandex و اسکای‌درایو مایکروسافت که اخیرا فضای رایگان خود را برای مشتریان جدید از هفت گیگابایت به 25 گیگابایت افزایش داده است.

هر چند این موارد در مقایسه با گوگل‌درایو گزینه‌ای مناسب است ولی گوگل‌درایو فقط یک گزینه ساده نیست.

یکپارچگی با گوگل‌داکس
گوگل‌درایو تنها یک سرویس همگام‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری نیست. در واقع صورت جدیدی از گوگل‌داکس است؛ یک جایگزین برای فهرست اسناد که برای محاسبات ابری نقش مدیر فایل را ایفا می‌کند.

شاید گوگل‌داکس برای همه مناسب نباشد ولی ابزاری قدرتمند و مفید برای افرادی است که مدت زیادی را آنلاین سپری می‌کنند یا آنهایی که نیاز دارند با همکاران خود روی اسناد و برخی فایل‌ها به طور اشتراکی کار کنند. همچنین یک جایگزین بسیار خوب برای مایکروسافت آفیس به‌شمار می‌آید.

با استفاده از گوگل‌درایو راحت‌تر می‌توانید آفیس را کنار بزنید. اگر چند گیگابایت فایل و نوشته‌های قدیمی داشته باشید، با کپی کردن آنها در پوشه گوگل‌درایورایانه‌‌تان یا آپلود آنها در وب‌سایت گوگل‌درایو می‌توانید آن آرشیو را به کارهای اخیرتان وصل کنید و براحتی در گوگل‌درایو خود جستجو کنید.

از آنجا که گوگل‌درایو اسامی فایل‌ها را در درایو سخت سیستم شما کپی می‌کند، سیستم ویندوز یا مک شما می‌تواند آنها را جستجو و پیدا کند. اما در حال حاضرمحتوای فایل‌ها اندیس‌گذاری نمی‌شود؛ البته گوگل روی این مساله نیز کار می‌کند.

در حال حاضر دسترسی آفلاین به اسناد گوگل‌داکس به دیدن فایل‌ها و نه ویرایش آنها محدود می‌شود، ولی در آینده‌ای نه‌چندان دور ویرایش آفلاین نیز میسر خواهد بود.
واسط جدید کاربری

این مساله که گوگل‌درایو ظاهر جدید گوگل‌داکس است شاید برخی کاربران داکس را سردرگم کند. تمام فایل‌هایی که شما از فهرست اسناد خود مخفی کرده‌اید به صفحه اصلی پوشه و فهرست اسناد گوگل‌درایو شما باز خواهد گشت. 

 

 

 

درويشي بازدید : 109 یکشنبه 1391/03/07 نظرات (1)

روزی را تصور کنید که می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را بر روی آستین پیراهنتان تماشا کنید و یا ایمیلتان را بر کف دستتان چک کنید. ظاهراً این روز چندان دور نیست.

به کمک فناوری‌هایی که اصطلاحاً به آنها فناوری‌های پوشیدنی می‌گویند، می‌توان این رویاها را به واقعیت تبدیل کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، این فناوری‌های در چند سال اخیر توجه شرکت‌ها و دانشمندان دنیای آی‌تی را به خود جلب کرده و آنها هم اکنون در حال مطالعه و تولید چنین فناوری‌هایی هستند.

در تازه‌ترین مورد شرکت آدافروت اینداستریز (
Adafruit Industries)، یکی از تولیدکنندگان مطرح در این حوزه از تولید یک پلت‌فرم سخت‌افزاری الکترونیکی خبر داده است که از آن می‌توان در تولید فناوری‌های پوشیدنی استفاده کرد.

شرکت آدافروت این پلت‌فرم سخت‌افزاری ۱.۷۵ اینچی را فلورا نامیده و گفته به کمک این پلت‌فرم می‌توان فناوری‌های پوشیدنی با صفحات نمایش بیش از هزار مگاپیکسلی ساخت و آنها را بر روی لباس افراد تعبیه کرد.

مبدع این پلت‌فرم سخت افزاری لیمور فراید است که از او به عنوان يكي از «تأثیرگذار‌ترین زنان در دنیای فناوری» یاد می‌کنند.
او که عضو تیم تحقیقاتی دانشگاه‌ ام‌آی‌تی در زمینه فناوری‌های پوشیدنی نیز هست، در مصاحبه‌اش با وب سایت 
Zdnet گفته است جهانی را پیش‌بینی می‌کند که در آن مردم کیف‌هایی به دست می‌گیرند که می‌توانند بر روی آن متن‌ها و ویدئوهای مورد علاقه‌شان را ببینند و یا بر روی تی‌شرت خود یک تلویزیون نصب کنند.

 

درويشي بازدید : 102 یکشنبه 1391/03/07 نظرات (0)

کدام کشورها در چه چیزی رکورددار هستند؟

 

مناطق مختلف جهان از ویژگی‌های گوناگونی برخوردارند و قادر به پرورش استعدادهای خود در زمینه‌های بخصوصی هستند.

تلگراف در گزارشی به بررسی دلیل برتری برخی کشورها بر برخی از حوزه‌ها از پزشکی گرفته تا ریاضیات و آشپزی پرداخته است؛ تحلیلی که البته تا حد زیادی، سلیقه‌یی و بازتاب دهنده نظرات نویسندگان این رسانه انگلیسی است؛ با این حال خواندن این گزارش شاید چندان هم خالی از فایده نباشد.

آشپزی: نروژ و سوئد

طی ۱۰ سال گذشته کشور نروژ بر دو رقابت بسیار مورد توجه آشپزی جهان یعنی «المپیک آشپزی» و «بوکیز دور»‌ تسلط داشته است. با توجه به سه امتیاز مدال طلا، دو امتیاز نقره و یک امتیاز برنز، نروژ تاکنون با ۱۴ امتیاز در صدر جدول بوده و سوئد ۱۳ امتیازی و فرانسه ۱۱ امتیازی پس از آن قرار دارند.

آرایش مو و زیبایی‌درمانی: فرانسه و کره

طبق آمار رقابت دوسالانه بین‌المللی ورلدااسکیل(مهارت جهانی)، فرانسه در قرن گذشته توانسته جایگاه اول بهترین آرایش مو را به دست آورد که در پی آن کشورهای کره جنوبی و فنلاند قرار می‌گیرند.

طیق این گزارش در سال‌های اخیر نیز درمانگران زیبایی انگلیسی در میان بهترین‌ها قرار داشته‌اند.

سوادآموزی و توان محاسباتی: شانگهای چین

نتایج بررسی‌های اخیر در مورد سواد ریاضیاتی نوجوانان ۱۵ ساله شانگهای توسط برنامه ارزیابی بین‌المللی دانش‌آموزان نشان‌دهنده دستاوردهای بسیار جالب و چشمگیری بوده است.

این پژوهش که در ۶۵ کشور و منطقه در سراسر جهان انجام شده بود، نشان داد که بیش از ۲۵ درصد دانش‌آموزان چینی در سطح بالا بوده و قادر به حل مسائل پیچیده ریاضیاتی هستند. در بخش خوانش نیز ۱۹ درصد از دانش‌آموزان ۱۵ ساله شانگهای توانستند به امتیاز بالا دست یابند. در حالی‌که میانگین سایرین حدود هشت درصد بود.

این دستاورد احتمالا به دلیل نظم و انضباط بالای مدارس چینی و استفاده از شیوه یادگیری طوطی‌وار است.

معماری: انگلستان

در قرن حاضر انگلیس توانسته جوایز بیشتری را در رقابت «پریتزکر» و مدال‌های طلای سلطنتی معماری نسبت به کشورهای دیگر مانند سوئیس و هلند دریافت کند. «هری ریچ»، مدیر اجرایی موسسه سلطنتی معماران، دلیل موفقیت انگلیس را آموزش معماری این کشور دانسته است که به وسعت فکر دانشجویان کمک می‌کند.

همچنین این کشور از دانشجویان خارجی زیادی در این رشته برخوردار بوده و حدود ۲۸ درصد از ورودی‌های این رشته غیر انگلیسی هستند.

 

درويشي بازدید : 94 یکشنبه 1391/03/07 نظرات (0)












 










دیلی میل : اگر نمی توانید حتی لحظه ای از لپ تاپتان جدا شوید این اختراع جدید کاملا مناسب شماست. یک زوج هلندی شلوار جینی را اختراع کرده اند که به اصطلاح لپ تاپ معنی تازه ای بخشیده است.

این جین جدید که دلبر و نقاب دار نام دارد یک کی بورد با کارایی کامل، موس و اسپیکر بروی بخش بالایی خود دارد. ساخت آن به سفارش شرکت «نیووی هرن» و طراحی آن توسط اریک دی نیجس و تیم اسمیت صورت گرفته است.

 

یک زوج هلندی شلواری اختراع کرده اند که بروی خود کی بورد، موس و اسپیکر دارد

دی نیجس به وب پرو نیوز گفته است: «این ابزارها سنگین نیستند، کیبود تاشو است و اسپیکرها کوچکند، موس آن هم اندازه ی کوچکی دارد و این شلوار فقط کمی سنگین تر از جین های معمولی است. ایده ی اولیه این بود که وقتی کاربر مقابل لپ تاپ می نشیند نیازی به شلوغ شدن میز کارش نداشته باشد

 

این جین از طریق سیستم بی سیم به رایانه متصل می ماند و کاربر می تواند حین کار با کامپیوتر راه برود. موس با سیمی کشسان به شلوار متصل شده است

این جین ها طرح جدیدی دارند و جیب عقبشان به شکلی طراحی شده که موس در آن جا بگیرد، جائیکه سیمی کشسان آن را نگه می دارد.
آنها از طریق فناوری بی سیم به کامپیوتر متصل می مانند و اگر به مرحله ی تولید عمده و فروش برسند قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار خواهند داشت.
دی نیجس اضافه می کند: «این پروژه بسیار پیچیده است و ما در حال حاضر پول کافی برای رساندن آن به مرحله ی فروش عمده نداریم»

 

 

 

 

تعداد صفحات : 5

درباره ما
دوستان حتما براي بهتر شدن سايت نظر دهيد تا بتوانيم هرچه بهتر سايت را اداره کنيم براي تبليغات در سايت و سوالات خود يا پيشنهاد مي توانيد با آي دي من تماس بگيريد (چت يا ايميل ) hacktohi@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • فروشگاه سایت
  • بهینه سازی وب سایت
  • خرید اینترنتی + سفارش پستی
  • سایت درج آگهی
  • فروشگاه اینترنتی
  • تبادل لینک
  • تبادل لینک خودکار
  • فروشگاه شاپرپست
  • بهترين سايت تفريحي ايران
  • شبکه ایرانی ایرامیت
  • تفریح و سرگرمی
  • تبادل لینک رایگان
  • تبادل لینک هوشمند
  • زنجان
  • دانلود برنامه
  • اس ام اس عاشقانه
  • سرگرمی - مطالب جالب
  • کم نظیر
  • دایرکتوری تبادل لینک رزبلاگ
  • خدمات رايانه توحيد
  • داستان های جذاب و خواندنی
  • باکس 98
  • پاور تو کليک درآمد
  • تئو باکس درآمد کليکي
  • سايت کليکي
  • تبادل لینک و معرفی لینکها توپ
  • تبادل لینک سه طرفه
  • تبادل لینک رایگان
  • دیکشنری آنلاین
  • تبادل لینک هوشمند
  • تبادل لینک
  • تبادل لینک
  • بازی فکری
  • فال روزانه|آپدیت نود32|دانلود آهنگ جدید|عکس جدید
  • تبادل لینک هوشمند
  • دوستیابی ایرانی
  • گروه سرگرمی روزنه
  • فروشگاه
  • درج آگهی رایگان
  • تبادل لینک اتوماتیک
  • تور کیش
  • تبادل لينک
  • تبادل لینک اتوماتیک
  • کسب درآمد
  • گرافيک
  • افزایش بازدید
  • شارژ
  • تبادل لینک رایگان
  • دنا پيکس
  • مقالات عمران
  • خرید ساعت مچی
  • مهرناز
  • فروشگاه اینترنتی
  • درآمد ميليوني با فروشگاه رايگان
  • انجمن مانیتورینگ سایتهای کلیکی
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    شما چه سايتي را دوست داريد؟
    چه مطالبي بيشتر در سايت قرار بگيرد ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 241
  • بازدید کلی : 19,797
  • کدهای اختصاصی
    سیستم همکاری در فروش ملی مارکت

    پیج رنک گوگل

    پیج رنک سایت شما

    پیج رنک

    مترجم سایت

    دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

     

    پی باکس پارسیان باکس تبلیغات کلیکی و کسب درآمد - بیشترین پورسانت کلیک در بین سایت های تبلیغاتی